ΑΘΛΟΦΟΡΕ ΑΓΙΕ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΕ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝ, ΠΡΕΣΒΕΥΕ ΤΩ ΕΛΕΗΜΟΝΙ ΘΕΩ, ΙΝΑ ΠΤΑΙΣΜΑΤΩΝ ΑΦΕΣΙΝ, ΠΑΡΑΣΧΗ ΤΑΙΣ ΨΥΧΑΙΣ ΗΜΩΝ.

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Ο,ΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΠΟΝΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ

                                                                         


Τότε είναι που εμφανίστηκε η αλεπού.
-Καλημέρα, είπε η αλεπού.
-Καλημέρα απάντησε ευγενικά ο μικρός πρίγκηπας.
-Εδώ είμαι, ακούστηκε μια φωνή κάτω από τη μηλιά.
-Τι είσαι; είπε ο μικρός πρίγκηπας. Είσαι πολύ όμορφη.
-Είμαι μία αλεπού, απάντησε η αλεπού.
-Ελα να παίξουμε, της πρότεινε ο μικρός πρίγκηπας. Είμαι τόσο λυπημένος...
-Δέν μπορώ να παίξω μαζί σου, είπε η αλεπού. Δεν είμαι εξημερωμένη.
-Τι σημαίνει "εξημερωμένη";
-Είναι κάτι πολύ πολύ λησμονημένο, απάντησε η αλεπού. Σημαίνει "να δημιουργείς δεσμούς..."
-Να δημιουργείς δεσμούς;
-Βεβαίως, είπε η αλεπού. Εσύ παραδείγματος χάρη, δεν είσαι για μένα παρά ένα αγοράκι, όμοιο με εκατό χιλιάδες άλλα αγοράκια. Και δε σε χρειάζομαι καθόλου, όπως δε με χρειάζεσαι κι εσύ. Γιατί είμαι για σένα μια αλεπού σαν όλες τις άλλες, όμοια με εκατό χιλιάδες άλλες αλεπούδες. Ομως, αν μ' εξημερώσεις, θα 'χουμε ανάγκη ο ένας τον άλλο. Θα 'σαι για μένα ο μοναδικός στον κόσμο. Θα 'μαι για σένα η μοναδική...
-Αρχίζω να καταλαβαίνω, είπε ο μικρός πρίγκηπας. Υπάρχει ένα λουλούδι...νομίζω πως με έχει εξημερώσει...
-Σε παρακαλώ... εξημέρωσέ με! είπε.
-Θα το ΄θελα πολύ, απάντησε ο μικρός πρίγκηπας, αλλά δεν έχω και πολύ καιρό στη διάθεσή μου. Πρέπει να βρω φίλους και να γνωρίσω πράγματα πολλά.
-Γνωρίζουμε μόνο ό,τι εξημερώνουμε, είπε η αλεπού. Οι άνθρωποι δεν έχουν πια καιρό να γνωρίσουν τίποτα περισσότερο. Αγοράζουν πράγματα φτιαγμένα από εμπόρους μόνο. Ομως, μια και δεν υπάρχουν έμποροι που να πουλάνε φίλους, οι άνθρωποι μείναν πια χωρίς φίλους. Αν θες, λοιπόν, ένα φίλο, εξημέρωσέ με! 
-Τί πρέπει να κάνω; ρώτησε ο μικρός πρίγκηπας.
-Πρέπει, πρώτα-πρώτα, νά 'χεις πολύ μεγάλη υπομονή, απάντησε η αλεπού. Στην αρχή, θα καθίσεις για λίγο μες στη χλόη μακρύτερα από μένα. Εγώ θα σε κοιτάζω λοξά και συ δε θα πεις τίποτε. Η ομιλία είναι πηγή παρεξηγήσεων. Αλλά μέρα με τη μέρα θα μπορείς να κάθεσαι όλο και πιο κοντά μου...

Ετσι ο μικρός πρίγκηπας εξημέρωσε την αλεπού.

-Πήγαινε, είπε η αλεπού, να ξαναδείς τα τριαντάφυλλα. Θα καταλάβεις πως το δικό σου είναι το μοναδικό στον κόσμο. Θα ξανάρθεις για να μ' αποχαιρετήσεις, και 'γω τότε θα σου κάνω δώρο ένα μυστικό.

Ο μικρός πρίγκηπας έφυγε να δει ακόμη μια φορά τα τριαντάφυλλα.
-Δε μοιάζετε καθόλου με το δικό μου τριαντάφυλλο, δεν είστε τίποτε για μένα, τους είπε. Κανείς δε σας έχει εξημερώσει, κανέναν δεν έχετε εξημερώσει. Είστε όπως ήταν πριν η αλεπού μου: μια αλεπού όμοια με εκατό χιλιάδες άλλες αλεπούδες. Την έκανα όμως φίλη μου, κι είναι τώρα μια αλεπού μοναδική, δε μοιάζει με καμιά στον κόσμο.
Τα τριαντάφυλλα πειράχτηκαν πολύ.
-Είστε όμορφα, αλλά κενά, τους είπε. Πώς γίνεται να πεθάνει κανείς για χάρη σας; Αν κάποιος τυχαίος περαστικός βέβαια, έβλεπε το τριαντάφυλλό μου, θα νόμιζε ότι σας μοιάζει. Εκείνο, όμως, είναι πολύ πιο σημαντικό από όλα σας, γιατί είναι το τριαντάφυλλο που εγώ έχω ποτίσει. Γιατί είναι το λουλούδι που προστάτεψα, που 'βαλα κάτω από ένα παραβάν. Γιατί έχω σκοτώσει τα σκουλίκια του (εκτός από δυο-τρία που άφησα να γίνουν πεταλούδες), γιατί είναι το τριαντάφυλλο που έχω ακούσει να παραπονιέται, να καμαρώνει ή...να σιωπά. Γιατί είναι το δικό μου τριαντάφυλλο.

Κι ήρθε ξανά στην αλεπού.
-Αντίο, είπε.
-Αντίιο, είπε η αλεπού. Ιδού το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: βλέπουμε μόνο με την καρδιά. Την ουσία δεν μπορούμε να τη δούμε με τα μάτια.
-Την ουσία δεν μπορούμε να τη δούμε με τα μάτια, επανέλαβε ο μικρός πρίγκηπας για να το θυμάται.
-Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλό σου που κάνει το λουλούδι σου τόσο σημαντικό για σένα.
-Είναι ο χρόνος που ξόδεψα για το τριαντάφυλλό μου... έκανε ο μικρός πρίγκηπας για να μην το ξεχάσει.
-Οι άνθρωποι έχουν λησμονήσει αυτή την αλήθεια, είπε η αλεπού. Εσύ όμως, δεν πρέπει να την ξεχνάς. Ευθύνεσαι -για πάντα- γι' αυτό που έχεις εξημερώσει. Είσαι υπεύθυνος για το τριανταφυλλό σου...
-Είμαι υπεύθυνος για το τριανταφυλλό μου...επανέλαβε ο μικρός πρίγκηπας για να το θυμάται.


Από το βιβλίο:  Ο μικρός Πρίγκηπας,   Αντουαν ντε Σαιντ - Εξυπερυ 
Αποδελτίωση "ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου